Comisia Europeană colectează și utilizează datele dumneavoastră cu caracter personal
pentru a trata cererile de acces la documente depuse în temeiul Regulamentului (CE) nr.
1049/2001 în termenele prevăzute și pentru a întocmi un raport statistic anual, în
conformitate cu cerințele articolului 17 alineatul (1) din acest regulament. În plus,
anumite operațiuni de prelucrare a datelor personale conținute în documentele care
urmează să fie divulgate sunt necesare pentru a permite accesul public la un registru de
documente, după cum prevede articolul 11 din regulamentul de mai sus. Datele personale
pot fi prelucrate și în contextul unei anchete desfășurate de Ombudsmanul European sau
de Curtea de Conturi a Uniunii Europene sau al unor proceduri judiciare ale Curții de
Justiție a UE.
Datele dumneavoastră cu caracter personal nu vor fi utilizate pentru un proces
decizional automatizat, nici pentru crearea de profiluri.
Puteți depune cereri de acces la documentele Comisiei Europene în două moduri.
Prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal se va face diferit, în funcție de
modul ales.
2.1. Depunerea cererilor prin intermediul portalului online
Portalul Comisiei Europene „Solicitați acces la un document al Comisiei” (denumit în
continuare „portalul”) vă permite să depuneți cereri de acces la documentele Comisiei
Europene în temeiul Regulamentului (CE) nr. 1049/2001.
Pentru a depune o cerere prin intermediul acestui portal, aveți nevoie de un cont „EU
Login” (serviciu de autentificare pentru o gamă largă de servicii și sisteme informatice
ale Comisiei Europene).
Dacă aveți deja un cont EU Login, vă puteți conecta cu acreditările existente. Dacă nu
aveți cont EU Login, vi se va cere să vă creați unul când faceți clic pe butonul
„Trimiteți o cerere” sau „Creați un cont” de pe pagina de pornire a portalului.
La crearea contului EU Login, va trebui să vă introduceți numele, prenumele și adresa de
e-mail. Ulterior, vă puteți gestiona datele „nume” și „prenume” din contul EU Login.
Pentru mai multe informații, vă rugăm să consultați declarația specifică de
confidențialitate referitoare la EU Login și la operațiunea de prelucrare „Serviciul de
gestionare a identităților și accesului (IAMS)” (referința de înregistrare în registrul
public al RPD: DPR-EC-03187).
Când vă conectați pentru prima dată la portal utilizând contul dumneavoastră EU Login,
portalul creează automat un cont asociat (denumit în continuare „cont de acces la
documente”). Contul de acces la documente reutilizează numele, prenumele și adresa de
e-mail din contul EU Login, dar vă permite să adăugați și să gestionați date cu caracter
personal suplimentare, cum ar fi profilul, numărul de telefon, adresa poștală, țara,
reprezentantul legal și organizația dumneavoastră. Veți putea gestiona aceste date prin
intermediul spațiului de gestionare a contului de acces la documente – pentru a accesa
acest spațiu, faceți clic pe butonul „Conectat” din partea de sus a oricărei pagini a
portalului.
Modificările efectuate în contul EU Login în ceea ce privește numele și prenumele sunt
reflectate automat în contul de acces la documente.
2.1.1. Depunerea cererilor inițiale prin intermediul portalului
Atunci când depuneți prima cerere inițială prin intermediul portalului, pe lângă nume,
prenume și adresă de e-mail (date asociate contului EU Login), trebuie să indicați țara
de reședință, cu excepția cazului în care ați introdus deja această informație în contul
dumneavoastră de acces la documente. Acest lucru este necesar întrucât, în temeiul
Regulamentului (UE) 2018/1725 privind protecția datelor, se aplică seturi diferite de
obligații dacă datele cu caracter personal conținute în documentul solicitat sunt
transferate unui solicitant dintr-o țară UE/SEE sau unuia din afara UE/SEE. Puteți
modifica oricând această informație în spațiul de gestionare a contului de acces la
documente de pe portal.
Când depuneți cererea prin intermediul portalului, nu este necesar să furnizați o adresă
poștală, întrucât Comisia vă va trimite răspunsul său pe cale electronică, prin
intermediul portalului (îl veți găsi în rubrica „Răspunsul la cererea inițială”), cu
toate garanțiile legale necesare în ceea ce privește data notificării răspunsului.
Adresa poștală este obligatorie dacă solicitați în mod explicit să primiți răspunsul la
cererea inițială nu numai pe cale electronică, prin intermediul portalului, ci și prin
poștă (și anume pe suport de hârtie).
2.1.2. Depunerea cererilor de confirmare legate de cererile inițiale depuse prin
intermediul portalului online
Puteți solicita o revizuire a răspunsului Comisiei la cererea inițială prin depunerea
unei cereri de confirmare pentru accesul la documente, în conformitate cu articolul 7
alineatul (2) din Regulamentul (CE) nr. 1049/2001.
Pentru cererile inițiale depuse prin intermediul portalului, puteți face acest lucru
fie:
a) prin intermediul butonului „Solicitați o reexaminare” de pe pagina cererii de pe
portal;
b) prin e-mail sau poștă. Adresa de e-mail și adresa poștală la care puteți trimite o
cerere de confirmare sunt indicate în răspunsul Comisiei la cererea inițială.
În ambele cazuri, nu este necesar să indicați adresa dumneavoastră poștală, întrucât
Comisia trimite răspunsul la cererea de confirmare pe cale electronică, prin intermediul
portalului (la rubrica „Răspunsul la cererea de confirmare”), cu toate garanțiile legale
necesare în ceea ce privește data notificării răspunsului.
Dacă solicitați explicit să primiți răspunsul la cererea de confirmare nu numai pe cale
electronică, prin intermediul portalului, ci și prin poștă (adică pe suport de hârtie),
trebuie să vă indicați adresa poștală – în caz contrar, răspunsul va fi trimis doar
electronic.
Dacă precizați explicit că nu doriți să primiți răspunsul la cererea de confirmare prin
intermediul portalului, ci numai prin alte mijloace, este obligatoriu să furnizați
adresa poștală de destinație. Comisia nu va începe să trateze cererea de confirmare până
când nu primește adresa la care trebuie să trimită răspunsul.
2.2. Depunerea cererii prin e-mail sau poștă
Dacă depuneți cererea prin e-mail sau poștă, trebuie să vă indicați numele, prenumele,
adresa de e-mail (numai pentru cererile trimise prin e-mail) și adresa poștală. Dacă nu
vă indicați adresa poștală, Comisia nu va începe să vă trateze cererea. Adresa poștală
este obligatorie din mai multe motive:
În primul rând, pentru a obține securitate juridică în ceea ce privește data la care ați
primit răspunsul Comisiei la cererea dumneavoastră, etapă care poate presupune
trimiterea răspunsului prin poștă sau prin alte mijloace care oferă garanțiile juridice
necesare în ceea ce privește data notificării răspunsului.
În al doilea rând, pentru a ști dacă aveți reședința în UE/SEE și, în caz contrar, în ce
țară terță aveți reședința, astfel încât normele de protecție a datelor să fie aplicate
în mod corect tuturor datelor cu caracter personal care ar putea apărea în documentele
la care solicitați acces. Regulamentul (UE) 2018/1725 privind protecția datelor prevede
norme diferite în funcție de reședința destinatarului datelor cu caracter personal (în
UE/SEE sau în altă parte). Întrucât marea majoritate a documentelor solicitate conțin
date cu caracter personal, Comisia Europeană nu poate garanta aplicarea corectă a
normelor privind protecția datelor dacă nu vă cunoaște adresa poștală;
În al treilea rând, pentru a aplica în mod corect Regulamentul (CE) nr. 1049/2001.
Articolul 4 alineatul (1) litera (b) din respectivul regulament se referă la protecția
vieții private și a integrității individului și trebuie aplicat în conformitate cu
Regulamentul privind protecția datelor;
Pentru cererile transmise în acest mod, Comisia va trimite răspunsul la cererile
inițiale într-un mod care să garanteze securitatea juridică în ceea ce privește data
notificării răspunsului (de exemplu, prin poștă).
Dacă ați depus cererea prin e-mail sau poștă, puteți depune cererea de confirmare, în
conformitate cu articolul 7 alineatul (2) din Regulamentul (CE) nr. 1049/2001, prin
e-mail sau poștă. Adresa de e-mail și adresa poștală la care puteți trimite cererea de
confirmare sunt indicate în răspunsul Comisiei la cererea inițială.
Comisia va trimite răspunsul la cererile de confirmare într-un mod care să garanteze
securitatea juridică în ceea ce privește data notificării răspunsului (de exemplu, prin
poștă).